zamknij usta dziewczyno!

to do mnie. przywracając siebie do rzeczywistości, przysłowiowego pionu - w celu dopasowania, tak sobie już muszę powtarzać;)

google grafika

opowiadać to ja lubię! czasami łapię się na tym, że jednak gadam za dużo, mogłabym się zamknąć i dla odmiany posłuchać kogoś innego. ćwiczę nieustannie:)

poważniejszy problem mam za to ze... szczerością powiedzmy. bardzo sobie cenię ludzi, którzy mówią to, co myślą (co innego to sposób, w jaki to przekazują). u mnie wygląda to nieco inaczej. jako typ raczej dyplomatyczny - praktykujący porozumiewanie bez przemocy:D - dla dobra ludzkości, niektóre rzeczy wolę przemilczeć. szczerze mówiąc, wychodzę na tym różnie... 

w pewnych sytuacjach jednak coś się ze mną dzieje, zmienia mi się chyba poczucie realności, włącza mega szczerość połączona z naiwnością: dzwoni do mnie (nie pierwszy raz) babka z informacją, że przeszłam dalej w procesie rekrutacyjnym i pyta czym się teraz zajmuję - a ja z pełną ufnością odpowiadam, że obecnie pracuję tu i tam, oczywiście czasowo, oczywiście tylko zlecenie, oczywiście jestem dyspozycyjna... i po jakimś czasie dziwię się, że już do mnie więcej nie (za)dzwoni!

jak się okazuje, life is brutal i nie można mówić wszystkiego. myślenie, że ktoś doceni moją "operatywność"  oraz mówienie prawdy nie jest dobrym pomysłem. powinnam raczej palić świeczki, czekać i pomijać pewne rzeczy.

cóż, człowiek uczy się całe życie... 

Komentarze

  1. Tak. Przerabiała to kilka razy, bardzo bliska mi, młoda osoba. Właśnie zaczyna, szukając zatrudnienia, weryfikować swoje zdanie na temat mówienia prawdy Spontaniczność, to już zupełnie odpada. Powinno się przede wszystkim Kalkulować i przewidywać oczekiwania. Często zachowywać się wbrew sobie. Jakieś kanony wartości, to już chyba tylko literatura i pobożne życzenia. Najgorsze jest to, że zawodzą się najczęściej ci, którzy otrzymali "przyzwoite" wychowanie. Ot, czasy!:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety. przyzwoitość trzeba co raz częściej chować do kieszeni

      Usuń

Prześlij komentarz